Поносни чувар традиције

15042071_1726694570983534_7961369706814395264_oКрипта Саборног храма Христовог васкрсења у Подгорици била је тијесна да прими све оне који су дошли на промоцију првог самосталног ЦД-а младог и успјешног гуслара Максима Војводића, петоструког омладинског шампиона Србије, Црне Горе и Републике Српске.

На Војводићевом првјенцу налазе се три пјесме: „Јетрвица адамско колено” (народна пјесма), „Књаз Никола и Баћо Мићуновић” аутора Божа Ђурановића, као и „Поводом сто година од Мојковачке битке” аутора Александра Тошића.
У програму су учествовали и гости Здравко Кнежевић и Станко Кнежевић из Гусларског друштва „Лазар Сочица” из Плужина, Иван Булић и Исак Симићевић из друштва „Војвода Момчило” са Жабљака, Илија Палдрмић из Гусларског друштва „Свети Сава” са Цетиња, као и Милан Марковић Томислав Тодоровић и Владимир Радојевић из Гусларског друштва „Војвода Мина Радовић” из Подгорице.

IMG_20170311_204322.jpg
У програму су учествовали и етно-појац Бранка Зечевић и хармоникаш Стефан Мартиновић.
Скуп је благословио свештеник Мирчета Шљиванчанин, а стихове су читали пјесници Љубисав Бјелић Морачки и Божо Ђурановић, док је водитељ програма био Лука Јанковић.
Максим Војводић, члан Гусларског друштва „Војвода Мина Радовић” из Подгорице, ученик је трећег разреда Гимназије „Петар Први Петровић Његош” у Даниловграду, а његов наступ награђен је бурним аплаузима.

– Гуслам откад знам за себе, отац ми је редовно куповао гусле, ја их ломио и тако се учио. Водио ме је стално на гусларске вечери и фестивале на којима сам пратио гусларе и тако заволио гусле. На самом почетку сам био члан друштва „Лазар Сочица”, а сада сам у друштву „Војвода Мина Радовић” – казао је Војводић. Он је додао да је напредовао из наступа у наступ, што су примијетиле и његове колеге.

IMG_20170311_204524.jpg
– Већ 2012. године освојио сам прво мјесто на такмичењу у Крушевцу, а 2013. сам на Палама опет узео прво мјесто, затим наредне године на Жабљаку такође прво мјесто, па 2015. у Нишу прво и прошле године у Сарајеву, по пети пут, такође прво мјесто – појаснио је Војводић – истичући да је овај ЦД посветио стогодишњици Мојковачке битке. Сам је, додаје, извршио избор пјесама за ЦД.

– Имао сам толико наступа, а чини ми се да ни на првом нијесам имао трему, па тако ни вечерас. Када се нешто почне од малена, онда треме нема – казао је Максим Војводић у разговору за „Дан”.
А.Ћ.

 

Categories: Хроника

Kretanje članaka

Zatvoreno za komentare.

Create a free website or blog at WordPress.com.

