Andrea Perović – kajakašica

17887000_1291710800906791_774246342_oAndrea Perović je učenica četvtrog razreda Gimnazije „Petar I Petrović Njegoš“ u Danilovgradu. Aktivna je članica Kajakaškog kluba „Morača“ a njena druga ljubav je planinarenje. Andrea je ostvarila zavidne rezultate na takmičenjima kako kod nas, tako i u regionu. Među najznačajnijim rezultatima izdvajaju se: I mjesto na međunarodnom takmičenju u Zvorniku (BIH) u K1 i K2 na 200m, I mjesto u K2 na 200m na takmičenju „Regata Krupac 2015 „, II mjesto na takmičenju „Biogradsko jezero 2015“ u K1 na 500m, III mjesto u K2 na 500m u Trebinju. Pored priznanja za uspješnu kajakašicu, Andrea i njena koleginica iz kluba su postale prve žene u Crnoj Gori koje su nakon 40 godina izvele tzv. eskimo roll (obrt u vodi sa kajakom za 360°). Vesla tokom cijele godine i preveslala je Moraču, Zetu, Komarnicu, Taru, Cijevnu. Od ove godine je postala i instruktor u svom klubu i kako kaže njen dalji rad u klubu će se usmjeriti na to, da svoje znanje prenese na djecu koju zanima ovaj sport.

17857850_1291710114240193_1699325452_n

Andrea Perović

Andreini prvi planinarski koraci bili su sa organizacijom „Montenegro outdoor team“, a kasnije se uključila u grupu iskusnih alpinista i planinara pa svaki vikend iskoristi za neku planinarsku turu. Osvojila je vrhove Prokletija, Durmitora, Lovćena, Rumije, Komova. Pored brojnih aktivnosti Andrea se trudi da ne zapostavi školske obaveze i poručuje mladim generacijama da se bave sportom.

  • Nijesi ljubitelj samo vode, voliš i planine. Šta ti više prija?

– Da, pored kajaka, moja velika ljubav je i planina. Zaljubljenik sam u prirodu i sportove na vodi. Jednako mi prija i kajak i planina, samo da sam daleko od gradske gužve, uobičajene svakodnevice.

  • Od kada si počela da se baviš kajakom i zašto upravo ovaj sport?

– Kajakom se bavim već pet godina. Sasvim slučajno sam čula za ovaj sport, do tada mi je bio nepoznat.. Od tada je način mog života drugačiji i ljepši. Očarale su me stvari koje nudi ovaj sport. Drugačiji je od ostalih sportova i baš zbog toga sam imala želju da krenem sa veslanjem.

17888333_1291711870906684_1922365253_n

  • Kako izgleda dan jednog kajakaša, koliko sati treninga je potrebno da bi se postigli neki bitniji rezultati?

– Naš svaki trening je veoma zanimljiv, nekad i naporan. Veslamo tokom čitave godine, nije bitno da li je kiša, snijeg ili sunce. Treninzi nam se uglavnom odvijaju na rijeci Morači, gdje se i nalazi naš klub. Uglavnom veslamo od Hotela „Ambasador“ pa sve do Skalina. Ljeti nam treninzi uglavnom budu svaki dan i traju oko 2h zbog priprema za takmičenja, dok zimi veslamo 3 puta nedjeljno i treninzi traju oko sat vremena.

  • Pored veslanja na mirnim, veslaš i na brzim vodama. Koja je tvoje najteže veslanje?

– Ne bih rekla da mi je najteže palo, ali da mi je predstavljalo veliki izazov, to je bilo veslanje na rijeci Komarnici, koja je veoma atraktivna i prava rijeka za adrenalinsku vožnju kajakom.

17888678_1291711057573432_91248856_n

  • Šta je bio tvoj najveći izazov što se tiče planinarenja i na koji osvojački pohod si ponosna?

– Svaki moj osvojeni vrh, za mene predstavlja poseban izazov. Mogu izdvojiti uspon na Pasjak (2025mnv) na Kučkim planinama. Taj vrh je tehnički a i kondiciono zahtjevan što je za mene bio pravi izazov.

  • Da li znaš tačan broj uspona koje imaš iza sebe?

– Broj uspona ne bih znala tačno reći, bilo ih je mnogo kroz moje četiri godine planinarenja..

  • Šta od opreme svaki plainar treba da ima?

– Od opreme, svaki planinar bi trebao da ima: cipele (gojzerice), ranac, garderoba (pantalone, jakna sa kapuljačom, kabanica, duks, kapa, rukavice, čarape), štapovi za hodanje, sitna oprema (naočare, maska za lice, čeona lampa…), ljekovi, kozmetika, paket prve pomoći, sredstva za higijenu, hrana i piće, pribor za orijentaciju…. Od ovoga su svakako najbitniji planinarske cipele, ranac i osnovna odjeća, dok se ostalo nabavlja tokom vremena u zavisnosti od mogućnosti.

  • Da li ti je teško uklopiti sve aktivnosti sa školskim obavezama? Da li profesori imaju razumijevanja za tvoje odsustvo?

– Pa i nije.. Potrebna je samo dobra organizacija vremena. Svakako, imam njihovu podršku.

Jelena Kršikapa
„Lice“

17888358_1291709977573540_646647594_n

Categories: Лице

Kretanje članaka

Zatvoreno za komentare.

Create a free website or blog at WordPress.com.

